İlk 2000 Yılda Şehir Kuşatmak

Yeni başlayanların soru sorup tavsiye alabileceği alan
AlgosPersecutes
Mesajlar: 3
Kayıt: Çrş Ağu 14, 2013 3:11 am

İlk 2000 Yılda Şehir Kuşatmak

Okunmamış mesaj gönderen AlgosPersecutes » Çrş Ağu 14, 2013 10:14 pm

Öncelikle herkese merhabalar. Ben foruma yeni kaydoldum ki bu civ'i orjinal almamla beraber başladı. Ve şuan 1600 BC civarındayım. Bir city saldırdım ve düşman olduk. 2 tane warriorla saldırdığımdan kaybettim tabii. Fakat sonra 8 grup adamla (7 warrior 1 spearmen ) saldırdığımda yine kaybettim. Hatta city spearmenlerime tek attı. Kısacası illa ki Catapult için research yapmam mı gerekiyor yoksa o kadar askerle kaybetmemin sebebi taktiksel bir hata mıdır ? Prolar, sizdeyiz..

Kullanıcı avatarı
Meceka
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesajlar: 222
Kayıt: Pzr Tem 28, 2013 1:13 pm
Konum: Bursa
İletişim:

Re: İlk 2000 Yılda Şehir Kuşatmak

Okunmamış mesaj gönderen Meceka » Çrş Ağu 14, 2013 10:33 pm

Savaş sistemi burada anlatabileceğim kadar basit değil malesef. Ben civilization 5'i kim bilir ne kadar zaman oynamışımdır ama halen savaş ve saldırı/savunma stratejileri konusunda kendimi geliştiriyorum, yeni şeyler öğreniyorum.

Ama yeni başlayan biri için özetleyeyim.

Yakından saldırı(melee), ve Uzaktan vuran(ranged) olmak üzere temel olarak 2'ye ayırabiliriz.
Her ünitenin bir strength (gücü) mevcut, ama savaşta sadece bu strength değil, bir çok etken savaş durumunu değiştiriyor. Örneğin tepedeyse, ormandaysa savunma bonusu kazanır. Verdiğiniz tecrübelere göre saldırı bonusu kazanabilir. Din, büyük general, ırmaklar, ... herşey etkiler.

Yakın saldırı yapanlarda tek bir strength var.

Uzaktan vuran ünitelerde, bir Ranged combat (uzaktan vuruş gücü), bir de normal güç (strength) var.
Uzaktan vuran ünite derken hem okçu, hem ilerilerde topçu, mobil artillery, artillery vs. hem de uzaktan vuran gemiler.(frigate, battleship gibi) . Bu ünitelerde anlaşılamayacak birşey, vuruş alanında arazi etkenleri vuruş alanını kapayabiliyor.
Örneğin okçu, kendisi ovada, önünde tepe var, tepenın arkasını vuramaz.
Bu ünitelerde savunurken normal strength, saldırırken de ranged strength etki ediyor.
Her üniteyi teker teker anlatmam mümkün değil, ama bazı özel ünitelerin kendine has özellikleri var.
Catapult, Cannon, Artillery, Mobile artillery için bu özellik, şehirlere karşı %100 daha fazla vuruş yapmaları.
Yani ranged strength'i 20 ise, 40 gibi vuruş yaparlar. Ama diğer askerlere gene 20 yaparlar.

Şehre saldırmayı özetleyeyim.

Şehir iki petek etrafını bombalayabiliyor. Tepe orman dağ hiç bir şey vuruşunu engellemez.
Şehre saldırmadan önce, şehre yaklaşırken bu 2 peteklik alana girmezseniz lüzumsuz yere askerlerin canı azalmaz.
8 asker varsa 8 askerle de şehri çevreleyip beraber girerseniz, veya en azından 3-4 asker birlikte girerseniz en iyisi.
Şehre saldırmak için sadece yakın saldırı askeriyle saldırmak iyi değil.
Öyle saldırılcaksa da, hepsinde ranged attack defans tecrübesi olması lazım.

Şehre saldrmak için ideal birlikleri çağlar için kısaca paylaşayım; (şehrin gücüne göre artar azalır.)

ilk çağda: 4 warrior, 2 archer, 1 catapult
Sonraki çağlarda ise aynı şekilde, 4 melee, 2 ranged, 1 şehre saldıran ünite gibi.
Artillery varsa, 3 petek ateş edebildiğinden, 3 artillery + 1 atlı bile şehri alabilir.

Çok ayrıntılı şekilde civilization-tr'ye rehber olarak ekleyeceğim 1 hafta içinde.

AlgosPersecutes
Mesajlar: 3
Kayıt: Çrş Ağu 14, 2013 3:11 am

Re: İlk 2000 Yılda Şehir Kuşatmak

Okunmamış mesaj gönderen AlgosPersecutes » Prş Ağu 15, 2013 2:08 am

Gerçekten çok teşekkürler, rehberinizi heyecanla bekliyorum..

DarkFighterTSK
Mesajlar: 2
Kayıt: Pzr Tem 28, 2013 10:48 pm
İletişim:

Re: İlk 2000 Yılda Şehir Kuşatmak

Okunmamış mesaj gönderen DarkFighterTSK » Pzr Ağu 25, 2013 6:15 pm

Bu güzel anlatım için teşekkürler Meceka, rehberi dört gözle bekliyoruz :)

Bu arada uzaktan saldırı (ranged attack) için ufak bir şey daha ekleyeyim. Örneğin catapult 2 petek menzile ateş edebiliyor. Ateş edeceği petekle arasında dağ, tepe, orman falan yok. Ancak eğer ateş edeceği petek görünür halde değilse (görünür haldeki petekler aydınlık olur ve ünite vs. varsa görebilirsiniz) menzili içerisinde olmasına rağmen ateş edemez.

Bu arada tepe, orman gibi araziler artillery'i etkilemiyordu sanırım (yani örneğin tepe arkasına da ateş edebiliyor). Doğru mu hatırlıyorum Meceka? Yoksa başka bir şeyle mi karıştırıyorum?

Kullanıcı avatarı
Meceka
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesajlar: 222
Kayıt: Pzr Tem 28, 2013 1:13 pm
Konum: Bursa
İletişim:

Re: İlk 2000 Yılda Şehir Kuşatmak

Okunmamış mesaj gönderen Meceka » Prş Ağu 29, 2013 9:10 pm

Aynen, artillery ve mobile artillery, menzilindeki ve gördüğü tüm hedefleri vurabiliyor, ormanın veya tepenin arkasında olması farketmiyor. Hedefin görünebiliyor olması lazım. Örneğin menzilde şehir var ama göremiyor, yakınına bir asker gelip şehri görebilmelisiniz yoksa ateş edemez.

mecdel
Mesajlar: 4
Kayıt: Cmt Eyl 07, 2013 12:42 am
Konum: Kocaeli
İletişim:

Re: İlk 2000 Yılda Şehir Kuşatmak

Okunmamış mesaj gönderen mecdel » Cmt Eyl 07, 2013 12:44 am

arkadaşlar steam kullanıcı adım mecdel - isterseniz beraber oynarız yeni arkadaşlara da tecrübe olur yardımcı oluruz...

theselfish
Mesajlar: 9
Kayıt: Pzt Eyl 09, 2013 2:04 pm

Re: İlk 2000 Yılda Şehir Kuşatmak

Okunmamış mesaj gönderen theselfish » Pzt Eyl 09, 2013 2:59 pm

ben biraz daha genel cevaplıyım.

ranged units olmadan bi şehri almak nerdeyse imkansız. melee unitleri sadece düşmanın turnleri boşa gitsin diye bile sokabilirsiniz savaşa. bi de 8-9 warrior gereksiz. sonuçta bir hexin etrafında 6 hex var. eski civler gibi olsa amenna ama tek hexte tek unit olmaya başladığından beri iş satranca döndü. eğer ya illa catapult mu yapmam lazım diyosan, archer yapıcaksın o zaman 3-4 tane. 1-2 warrior u da ortama sokup coğrafyanın senin lehine olması için dua ediceksin =)

aslında en mantıklısı, ilk devirlerde barbarlarla savaşıp exp. kazanmak.

Kullanıcı avatarı
Meceka
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesajlar: 222
Kayıt: Pzr Tem 28, 2013 1:13 pm
Konum: Bursa
İletişim:

Re: İlk 2000 Yılda Şehir Kuşatmak

Okunmamış mesaj gönderen Meceka » Pzt Eyl 09, 2013 6:10 pm

Tecrübe çok önemli, tecrübeli tüm askerlere gözünüz gibi bakmalısınız :)
Örneğin bir okçuda, 3 tane open bonus rütbesi verdikten sonra, Çift atış rütbesi, üstüne de +1 range verince inanılmaz bir üniteye dönüşüyor, yerleşimini de doğru yaparsanız çok etkili olur.

Veya 3 tane rough(engebeli tecrübesi) bonus verilmiş bir piyade (swordsman, rifleman gibi öncü piyade) üstüne de %33 uzaktan atış defansı verdiniz. (okçular, şehir, gemi gibi bombalamalara karşı %33 defans). Şehrin yanındaki, üstünde orman olan tepeye yerleştirdiniz. Rough tecrübesi sayesinde bulunduğu araziye çok büyük defans kazanır. Tepe olmasının etkisi, ormanda olmasının da etkisi var. Şehir askeri bombalasa bile zarar veremez.

Savaşırken, askerlerinizi open, rough olarak ayırmanız, ve rough askerleri tepelere gelecek şekilde, open askerleri açık arazilere gelecek şekilde strateji yapmanız savaşta baya avantaj sağlar.

Savaşla ilgili tam kapsamlı rehber yazıp rehber siteme ekleyeceğim, ama ilk olarak başlangıç rehberi yazacağım. :) sorunuz olursa buraya yazın kısaca açıklarım.

Cevapla