Birimler

Rehber sitesinde yayınladığım rehberleri bu forumun altında paylaşacağım. Rehberinin bulunmasını istediğiniz bir konu varsa öneride bulunabilir, veya bir rehberimde eksik bulduysanız bu forumun altından bildirebilirsiniz.
şahindar
Mesajlar: 21
Kayıt: Prş Eyl 26, 2013 3:07 pm

Birimler

Okunmamış mesaj gönderen şahindar » Cmt Ağu 29, 2015 1:12 pm

Merhaba arkadaşlar civ v te yine ihtiyaç olacağını düşündüğüm bir başka alanı civilopedia'dan birimleri anlatan bölümü oyun için gerekli olduğu kadarıyla çevirmeye başladım. Çeviriye en baştan Antik Çağdan başladım zaman buldukça diğer dönemlere doğru gideceğim. Bir de sayısal olarak karşılaştırmak için özel birimleri ve onlara denk düşen birimlerin yer aldığı bir tablo hazırladım onuda rehberin sonuna atıyorum. Aşağıda birimleri gruplayarak sıralıyorum.
Herkese İyi okumalar.

Moderatör notu: Rehberi düzenledik ve rehber sitemizde paylaştık.

Civilization V Birimler

Dini Birimler:

Inquisitor (Engizisyoncu)
Ön Bilgi: Şehirlerdeki diğer dinleri kaldırmak için kullanılır. Sadece inanç puanı ile elde edilir.
Strateji:
Şehirdeki çoğunluk dininin bir birimi olarak inanç puanıyla elde edilir. Şehirlerdeki diğer dinleri kaldırabilir ya da bir şehre yerleştirilerek diğer dinleri yaymaya çalışan Misyonerler ve Peygamberlere karşı şehri korur(herhangi güç kaybı olmaksızın).

Maliyet: 200 faith (inanç puanı)
Hareket: 3 hex-hane (petek)
Becerileri:
*Extra Sight (1) (+1 görüş mesafesi)

Missionary (Misyoner)
Ön Bilgi: Şehirlere bir dini yaymak için kullanılır. Sadece inanç puanı ile elde edilir.
Strateji:
Şehirdeki çoğunluk dininin bir birimi olarak inanç puanıyla elde edilir. Şehrin çeperine gelerek kendi dinini yayar( İkinci görevde [kullanımda] misyoner yok olur[tükenir]). Eğer bir Misyoner başka bir medeniyetin topraklarına Sınır İzniyle (Open Borders) girerse, Dini Gücü (Religious Strength) her turda (kullanmaksızın bile) azalır. Dini Gücü sıfıra ulaştığında yok olur.
Maliyet: 200 faith (inanç puanı)
Hareket: 4 hex-hane (petek)
Becerileri:
* Can Enter Rival Territory (Rakip Topraklarına Girebilme)
* Limited Visibility (Sınırlı Görüş Kabiliyeti):::: -1 Görüş Mesafesi (-1 Visibility Range).
* Unwelcome Evangelist (İstenmeyen Evangelist)::::Başka bir uygarlığın topraklarına girebilir ama her turda %25 , Din Gücü (Religious Strength) kaybeder. Din Gücü (Religious Strength) 0’a ulaştığunda birim yok olur.

ANTİK ÇAĞ (ANCIENT ERA) BİRİMLERİ

Genel Silahsız Birimler:

Worker(İşçi)
Ön Bilgi: Şehir merkezinin dışında kalan kara parçası üzerinde temelde besin, üretim ve para kaynaklara dönüştürmek için Geliştirmeler(Improvements) inşa eden birimdir.
Strateji: Bu birim karayolu ve demiryolları yapar çiftlikler ve madenler gibi Geliştirmeler(Improvements) inşa eder. Silahlı birimlere karşı kendini savunamaz bu yüzden tehlikeli bir bölgede askeri korumaya ihtiyaç duyacaktır.
Maliyet: 70 production (üretim puanı/çekiç)
Hareket:2 hex-hane (petek)

Settler (Göçmen)
Ön Bilgi: Ülkeyi genişletmek için yeni şehirler kurar. Bu birim üretilirken şehirde besin-puan(food) üretimi durdurulur.
Strateji: Silahlı birimlere karşı kendini savunamaz bu yüzden askeri korumaya ihtiyaç duyar.
Hareket: 2 hex-hane (petek)

Caravan (Kervan)
Ön Bilgi: İki medeniyet arasındaki kara üzerinden ticaret yolu kurarak para-puan (gold) kazandırır. Ayrıca Ambar (Granary) veya Atölye (Workshop) inşa edildikten sonra kendi sınırları içindeki şehirlerarasında besin-puanı (food) veya üretim-puanı (production) dağıtımında da kullanılabilir.

Strateji: Bir Kervan iki medeniyet arasında kara üzerinden ticaret yolu kurulmasını ve böylece ticaret yapan iki uygarlığında para-puanı (gold) kazanmasını sağlar. (Granary) veya Atölye (Workshop) inşa edildiğinde bir medeniyetin kendi şehirleri arasında besin-puanı (food) veya üretim-puanı (production) takviyesi yapmayı sağlar. Savunmasız bir ticaret yolu oluşturmak kervanları tehlikeye atar.

Maliyet: 75 production (üretim puanı/çekiç)
Hareket: 1 hex-hane (petek)
Becerileri:
*Limited Visibility (Sınırlı Görüş Kabiliyeti):::: -1 Görüş Mesafesi (-1 Visibility Range).
Gerekli Teknoloji: Animal Husbandry (Hayvan Yetiştiriciliği)

Kargo Gemisi (Cargo Ship)
Ön Bilgi: İki medeniyet arasındaki su (deniz, göl, okyanus) üzerinden ticaret yolu kurarak para-puan (gold) kazandırır. Ayrıca Ambar (Granary) veya Atölye (Workshop) inşa edildikten sonra kendi sınırları içindeki şehirlerarasında besin-puanı (food) veya üretim-puanı (production) dağıtımında da kullanılabilir.

Strateji: Kargo Gemisi iki medeniyet arasında kara üzerinden ticaret yolu kurulmasını ve böylece ticaret yapan iki uygarlığında para-puanı (gold) kazanmasını sağlar. Kervandan daha uzak mesafelere gidebilir. Savunmasız bir ticaret yolu oluşturmak Kargo Gemisini tehlikeye atar.

Maliyet: 100 production (üretim puanı/çekiç)
Hareket: 1 hex-hane (petek)
Becerileri:
*Limited Visibility (Sınırlı Görüş Kabiliyeti):::: -1 Görüş Mesafesi (-1 Visibility Range).
Gerekli Teknoloji: Sailing (Yelkencilik)

Work Boat (Tekne)
Ön Bilgi: Balık gibi su kaynakları üzerinde geliştirmeler oluşturur. Tekne kaynağın işlenmesi sürecinde yok olur. Savunmasızdır, düşman saldırısıyla batırılır.
Strateji: Bu birim sadece kıyı şehirlerinde üretilir. Tekne Balık kaynak, balina kaynak, petrol kaynak vb. işlemek için kullanılır. Astronomi(Astronomy) keşfine kadar tekneler okyanus sularına giremez. Tekneler savaşlarda çarpışmaya giremezler.

Maliyet: 50 production (üretim puanı/çekiç)
Hareket: 4 hex-hane (petek)
Becerileri:
* Astronomy Needed (Astronomi Gerekli)::::::: Astronomi’nin (Astronomy) keşfinden önce okyanus derinliklerine giremez.
Gerekli Teknoloji: Sailing (Yelkencilik)


Barbar Birimler:

Brute (Vahşi)
Ön Bilgi: Barbarların en temel erken-oyun askeri birimi.


Maliyet: 20 production (üretim puanı/çekiç) / faith (inanç puanı)
Sınıfı: Yakın-döğüş Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 8 strength (savaş gücü puanı)
Hareket:2 hex-hane (petek)
Uygarlık: Barbar
Yükseltme Birimi: Swordsman (Kılıççı)


Hand-Axe (Balta Atan)

Ön Bilgi: Araba Okçusuna(Chariot Archer) denk düşer.
Strateji: Okçudan (Archer) daha güçlüdür ama menzili daha azdır.

Maliyet: 56 production (üretim puanı/çekiç) / faith (inanç puanı)
Sınıfı: Okçu Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 9 strength(savaş gücü puanı)
Menzil Savaş Puanı: 9 range strength(menzil savaş puanı - güç puanı)
Menzili:1 hex-hane (petek)
Hareket: 2 hex-hane (petek)
Uygarlık: Barbar
Becerileri:
* May Not Melee Attack (Yakın-döğüş Saldırısı [Göğüs Göğüse Saldırı] Yapamaz)

Gerekli Teknoloji: The Wheel (Tekerlek)
Atıl Olduğu Teknoloji: Chivalry (Şövalyelik)
Yükseltme Birimi: Knight (Şövalye)
Denk Düşen Birim: Araba Okçusu (Chariot Archer)

Galley (Kadırga)

Ön Bilgi: Bu barbar birim kıyı şeritlerinde gezinerek yok edeceği suya inmiş birimler arar. Diğer denizci birimlere göre çok güçsüzdür. Filo halinde tehlikeli olabilir. Şehirlere ya da denizdeki birimlere saldırabilen yakın-döğüş birimidir(Menzil atışı yapamaz). Özellikle ticaret filoları için büyük tehlike oluştururlar.


Maliyet: 40 production (üretim puanı/çekiç)
Sınıfı: Yakın-döğüş Deniz Birimi
Savaş Gücü Puanı: 7strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 3hex-hane (petek)
Uygarlık: Barbar

Becerileri:
*Cannot Enter Deep Ocean(Okyanus Derinliklerine Giremez)

Yükseltme Birimi: Trireme






Genel Silahlı Birimler:

Warrior(Savaşçı)

Ön Bilgi: Oldukça zayıf erken-oyun askeri birimi.


Strateji:
İlk askeri birimi olan savaşçılar barbarlarla mücadelede, erken-şehir savunmasında ve sınırlı keşiflerinde kullanışlıdırlar. Savaşçılar genelde eğer okçu (Archer) ve de mancınıklarca desteklenmemişse bir şehri ele geçirecek güce sahip değildir. O zaman bile yeterli olmayabilirler.

Maliyet: 40 production (üretim puanı/çekiç) / 80 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Yakın-döğüş Sınıfı (melee)
Savaş Gücü Puanı: 8 strength (savaş gücü puanı)
Hareket:2 hex-hane (petek)
Gerekli Teknoloji: Metal Casting (Metal Döküm)
Yükseltme Birimi: Swordsman (Kılıçlı)


Scout (İzci)

Ön Bilgi: Keşiflerde yetkin olan bu birim engebeli arazilerde yavaş değildir, ancak saldırılar karşısında diğer birimlere göre zayıftır.
Strateji: Bu erken-oyun birimi saldırabilir ancak çok etkin değildir. Engebeli arazide (orman, cangıl, bataklık, tepe) düz arazideymiş gibi hareket eder (Bütün adımları hane[hex] başına 1 HP[Hareket Puanı] değerindedir). Toprakları keşfetmek için kullanılır.

Maliyet: 25 production (üretim puanı/çekiç) / 50 faith (inanç puanı)
Sınıfı: İstihbarat Sınıfı (Recon Units)
Savaş Gücü Puanı: 5 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 2 hex-hane (petek)
Becerileri:
* Ignores Terrain Cost (Arazi Maliyeti Bulunmaz)
Atıl Olduğu Teknoloji: Scientific Theory( Bilimsel Teori)


Archer (Okçu)

Ön Bilgi: Antik Çağ’ın ilk menzil birimi, uzağındaki düşmanlara karşı etkili.

Strateji: İlk menzil birimidir. Düşman birimine 1 ya da 2 petek-kare(hex) öteden atış yapabilir. Oyun başında düşman şehirlerine yaptığı saldırılar kritik önem taşımaktadır. Öte yandan diğer birimlerin saldırıları karşısında oldukça zayıftır. Şehir garnizonlarında tutulabilir ya da yakın döğüş birimlerinin (göğüs göğüse çarpışan birimler) (melee) arkasına alınarak korunabilir.

Maliyet: 40 production (üretim puanı/çekiç) / 80 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Okçu Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 5 strength(savaş gücü puanı)
Menzil Savaş Puanı: 7 range strength(menzil savaş puanı - güç puanı)
Menzili: 2 hex-hane (petek)
Hareket: 2 hex-hane (petek)
Becerileri:
* May Not Melee Attack (Yakın-döğüş Saldırısı [Göğüs Göğüse Saldırı] Yapamaz)

Gerekli Teknoloji: Archery(Okçuluk)
Atıl Olduğu Teknoloji: Construction (İnşaat)
Yükseltme Birimi: Composite Bowman(Kompleks Okçu- Bileşik Okçu)



Spearman (Mızraklı)

Ön Bilgi: Özellikle Süvari sınıfına karşı etkili İlkçağ yakın-döğüş birimi.
Strateji: Mızraklılar, Savaşçılardan (Warrior) sonraki ilk yakın-döğüş birimidir. Savaşçılardan biraz daha güçlüdür. Ama Süvari Sınıfına (Araba Okçusu, Atlı vb.) karşı önemli bir savaş gücüne sahiptir.

Maliyet: 56 production (üretim puanı/çekiç) / 112 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Yakın-döğüş Sınıfı
Güç Puanı: 11 strength(güç puanı- savaş puanı)
Hareket: 2hex-hane (petek)
Becerileri:
* Bonus vs Mounted (50) (Süvariye karşı Bonus[50]):::::Süvariye karşı %50 savaş bonusu
Gerekli Teknoloji: Bronze Working (Bronz İşçiliğ)
Atıl Olduğu Teknoloji: Physics (Fizik)
Yükseltme Birimi: Kargılı Asker (Pikeman)

Chariot Archer (Araba Okçusu)

Önbilgi: Hızlı menzil birimi. Düz zeminde son derece etkili

Strateji: Bu hızlı menzil birimleri açık arazide ölümcüldürler. Okçudan (Archer) biraz daha güçlü olan Araba Okçuları okçudan 2 katı daha hızlıdır. Buna rağmen eğer içinden yol geçmiyorsa; ormanlar, cangıllar, bataklıklar ya da tepelik alanlarda hızları yavaşlar. Süvari sınıfının birimleri gibi Araba Okçusu ’da Mızraklılara(Spearman) karşı dayanıksızdır.

Maliyet: 56 production (üretim puanı/çekiç) / 112 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Okçu Sınıfı
Güç Puanı: 6 strength(güç puanı- savaş puanı)
Menzil Savaş Puanı: 10 range strength(menzil savaş puanı - güç puanı)
Menzili: 2 hex-hane (petek)
Hareket: 2 hex-hane (petek)
Becerileri:
* Rough Terrain Penalty (Engebeli Arazi Cezası)::::: Engebeli arazide (orman, cangıl, bataklık, tepe) tüm hareket hakkı tükenir
* No Defensive Terrain Bonuses (Araziye Bağlı Savunma Bonusu Yoktur)
* May Not Melee Attack (Yakın-döğüş Saldırısı [Göğüs Göğüse Saldırı] Yapamaz)

Gerekli Kaynaklar: At Kaynak
Gerekli Teknoloji: The Wheel (Tekerlek)
Atıl Olduğu Teknoloji: Chivalry (Şövalyelik)
Yükseltme Birimi: Knight (Şövalye)

Trireme

Ön Bilgi: denizci birimlere ve şehirlere karşı yakın-döğüş yoluyla sulardaki kontrolünü elinde tutar.

Strateji: Triremeler oyundaki medeniyetlerin üretebileceği ilk denizci birimidir. Yakın-döğüş saldırısı yapan bu denizci birimler sudaki birimlere ve kıyıdaki şehirlere karşı saldırılar düzenleyebilir.(ama menzil atışı yoktur). Trireme kendi karasularının dışındaki barbar gemilerini yok etmek ve sınırlı keşifler yapmak için kullanışlıdır( Polinezya Uygarlığınınki hariç okyanus derinliklerine giremez).

Maliyet: 45 production (üretim puanı/çekiç) / faith (inanç puanı)
Sınıfı: Yakın-döğüş Deniz Birimi
Savaş Gücü Puanı: 10 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 4hex-hane (petek)
Becerileri:
*Cannot Enter Deep Ocean (Okyanus Derinliklerine Giremez)
Gerekli Teknoloji: Sailing (Yelkencilik)
Atıl Olduğu Teknoloji: Astronomy (Astronomi)
Yükseltme Birimi: Caravel (Karavela)



Özel Silahlı Birimler:


Pathfinder (Rehber)

Ön Bilgi: Kâşiflikte mükemmel ve savaşta korkunçtur. Rehber Şoşoni (Shoshone) uygarlığının İzciye (Scout) denk düşen özel birimidir. Bu birimi yönlendiren oyuncunun rehber tarafından ele geçirilen harabelerden (ruins) elde edilecek kazanımların (benefit) ne olacağına karar verme hakkı vardır.

Strateji: Rehber İzciye (Scout) denk düşer ve sadece Şoşoni (Shoshone) medeniyeti üretebilir. İzci (Scout) gibi iyi bir kâşiftir ve Savaşçıya(Warrior) karşı İzciden daha iyi savaşır. Native Tongue (Yerli Dili) becerisi (promotions) sayesinde ele geçirdiği harabelerdeki (ruins) kazanımların ne olacağına oyuncunun karar vermesini sağlar. (Ancak üst üste aynı türden kazanımı seçme hakkı yoktur). Rehber İzciden (Scout) daha pahalıdır.

Maliyet: 45 production (üretim puanı/çekiç) / 50 faith (inanç puanı)
Sınıfı: İstihbarat Sınıfı (Recon Units)
Savaş Gücü Puanı: 8 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 2 hex-hane (petek)
Uygarlık: Şoşoni
Becerileri:
* Ignores Terrain Cost (Arazi Maliyeti Bulunmaz)
* Native Tongue (Yerli Dili) ::::::::::: Harabe (Ruins) bulduğunda oyuncu, kazanımı (benefit) kendi seçelebilir
Atıl Olduğu Teknoloji: Scientific Theory( Bilimsel Teori)
Denk Düşen Birim: Scout (İzci)

Jaguar (Jaguar Savaşçısı)

Ön Bilgi: Oldukça zayıf erken-oyun askeri birimi. Sadece Aztekler üretebilir. Bu birim ormanda daha etkili savaşır ve Savaşçının (Warrior) aksine, bir düşman birimini öldürdüğünde iyileşir.
Strateji: Jaguar Savaşçısı, Savaşçıya (Warrior)denk düşen Aztek Uygarlığının özel birimdir. Cangılda savaştığında fazlaca bonus kazanır. Ayrıca bir düşman birimini yok ettiğinde iyileşmeye başlar(her defasında %25) Woodsman (Ormancı) becerisi sayesinde ormanda ve cangılda çok daha hızlı ilerler.

Maliyet: 40 production (üretim puanı/çekiç) / 80 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Yakın-döğüş Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 8 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 2 hex-hane (petek)
Uygarlık: Aztek
Becerileri:
*Combat Bonus in Forest/Jungle (33)(Ormanda/Cangılda Savaş Bonusu 33):::::::: Ormanda ve cangılda %33 Savaş Bonusu
* Woodsman (Ormancı) :::::::Ormanda ve cangılda iki katı hız
* Heals 25 Damage If Kills a Unit (Bir Birimi öldürürse 25 İyileşme) :::::::::Öldürdüğü birim başına %25 iyileşme
Gerekli Teknoloji: Metal Casting (Metal Döküm)
Yükseltme Birimi: Swordsman (Kılıççı)
Denk Düşen Birim: Warrior (Savaşçı)

Maori Warrior (Maori Savaşçısı)

Ön Bilgi: Çevresindeki düşmanlara korku salan Antik Çağ (Ancient Era) birimi. Savaşçıya (Warrior) denk düşer. Sadece Polinezya Uygarlığı üretebilir.
Strateji: Maori Savaşçısı Büyük General gibidir; ancak bir farkla, dost birimlerin savaş gücünü artırmak yerine düşman birimlerin savaş güçlerini azaltır. Bu erken-oyun birimlerini çokça üretebilirsiniz şayet yükseltildiklerinde (upgraded) becerilerini kaybetmezler.

Maliyet: 40 production (üretim puanı/çekiç) / 80 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Yakın-döğüş Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 8 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 2hex-hane (petek)
Uygarlık: Polinezya
Becerileri:
* Haka War Dance(Haka Savaş Dansı):::::::: Bu beceriye sahip birimler bitişik/komşu hanesinde yer alan rakip birimin Savaş Gücü Puanını -10% düşürür.
Gerekli Teknoloji: Metal Casting (Metal Döküm)
Yükseltme Birimi: Swordsman (Kılıççı)
Denk Düşen Birim: Warrior (Savaşçı)

Atlatlist

Ön Bilgi: Sadece Maya Uygarlığı bu üniteyi üretebilir. Okçuyla (Archer) karşılaştırıldığında daha erken üretilir ve daha ucuzdur.
Strateji: Atlatlist Maya uygarlığının özel (unique) birimdir Okçuya (Archer) denk düşer. Atlatlist Okçuya göre daha ucuzdur ve daha önce (oyun başında) üretilir. Bu erken oyun avantajı bazı öncelikler elde etmede kullanılabilinir.

Maliyet: 36 production (üretim puanı/çekiç) / 72 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Okçu Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 5 strength(savaş gücü puanı)
Menzil Savaş Puanı: 7 range strength(menzil savaş puanı - güç puanı)
Menzili: 2 hex-hane (petek)
Hareket: 2 hex-hane (petek)
Uygarlık: Maya Uygarlığı
Becerileri:
* May Not Melee Attack (Yakın-döğüş Saldırısı [Göğüs Göğüse Saldırı] Yapamaz)
Gerekli Teknoloji: Agriculture (Tarım)
Atıl Olduğu Teknoloji: Construction(İnşaat)
Yükseltme Birimi: Composite Bowman(Kompleks Okçu- Bileşik Okçu)
Denk Düşen Birim: Archer(Okçu)

Slinger (Sapancı)

Ön Bilgi: Antik Çağ’ın en kullanışlı menzil birimlerinden biri. Sapancı, Okçudan (Archer) daha güçlü değildir hatta yakın-döğüş saldırısına maruz kaldığında ve daha zayıftır. Bununla beraber bir düşman birimin yakın-döğüş saldırısından (melee attack) önce geri çekilme şansı veren beceriye (promosyon) sahiptir.

Strateji: Geri çekilebilme özelliği sayesinde düşmana karşı taciz atışlarında bulunabilir. Ancak etrafına set kuran ya da onu kovalayan hızlı birimler karşısında daha zayıftır.


Maliyet: 40 production (üretim puanı/çekiç) / 80 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Okçu Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 4 strength(savaş gücü puanı)
Menzil Savaş Puanı: 7 range strength(menzil savaş puanı - güç puanı)
Menzili: 2 hex-hane (petek)
Hareket: 2 hex-hane (petek)
Uygarlık: İnka
Becerileri:
* May Not Melee Attack (Yakın-döğüş Saldırısı [Göğüs Göğüse Saldırı] Yapamaz)
* Withdraw Before Melee (Yakın-döğüş öncesi geri çekilme):::::::: Yakın-döğüş saldırısı (melee attack) ile karşı karşıya kalan Birim geri çekilebilme şansı. Hızlı birimlere karşı ve Gerisinde sınırlı açık alan bulunan durumlarda çekilme olasılığı azalmıştır.
Gerekli Teknoloji: Archery(Okçuluk)
Atıl Olduğu Teknoloji: Construction (İnşaat)
Yükseltme Birimi: Composite Bowman (Kompleks Okçu- Bileşik Okçu)
Denk Düşen Birim: Archer (Okçu)


Bowman (Yaycı)

Ön Bilgi: En iyi menzil birimlerinden biri. Babil Uygarlığının özel (unique) birimdir, Okçuya (Archer) denk düşer. Yaycı, yakın-döğüş saldırılarına (melee attack) karşı (diğer medeniyetlerin standart Okçularına [Archer] göre) daha dayanıklıdır.
Strateji: Bu birim savunma ve saldırı savaşlarında cephe hattına yerleştirilmiş bir okçuya (Archer) göre daha güçlüdür. Yaycıların savaşta gösterdiği başarılar ani saldırı girişimlerine karşı endişeleri giderir.

Maliyet: 40 production (üretim puanı/çekiç) / 80 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Okçu Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 7 strength(savaş gücü puanı)
Menzil Savaş Puanı: 9 range strength(menzil savaş puanı - güç puanı)
Menzili: 2 hex-hane (petek)
Hareket:2 hex-hane (petek)
Uygarlık: Babil
Becerileri:
* May Not Melee Attack (Yakın-döğüş Saldırısı [Göğüs Göğüse Saldırı] Yapamaz)
Gerekli Teknoloji: Agriculture (Tarım)
Atıl Olduğu Teknoloji: Construction(İnşaat)
Yükseltme Birimi: Composite Bowman (Kompleks Okçu- Bileşik Okçu)
Denk Düşen Birim: Archer(Okçu)

Hoplite (Hoplit)

Ön Bilgi: Özellikle süvari sınıfına karşı etkili Antik Çağ birimi. Mızraklıya (Spearman) denk düşen bu birim ondan üstündür. Mızraklılar gibi süvarilere karşı etkilidir.
Strateji: Yunan Medeniyetinin özel birimi. Mızraklılardan ve ilk çağda ve Klasik çağda süvarilerinden üstündür.

Maliyet: 56 production (üretim puanı/çekiç) / 112 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Yakın-döğüş Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 13 strength(savaş gücü puanı)
Hareket:2 hex-hane (petek)
Uygarlık: Yunan
Becerileri:
* Bonus vs Mounted (50) (Süvariye karşı Bonus[50]):::::Süvariye karşı %50 savaş bonusu

Gerekli Teknoloji: Bronze Working (Bronz İşçiliğ)
Atıl Olduğu Teknoloji: Physics (Fizik)
Yükseltme Birimi: Kargılı Asker (Pikeman)
Denk Düşen Birim: Spearman (Mızraklı)

Immortal (Cavidan)

Ön Bilgi: Süvari sınıfına karşı uzmanlaşmış Antik Çağ birimi. Bu birim Mızraklıdan (Spearman) daha yüksek bir Savaş Gücü Puanına sahiptir ve ondan daha çabuk iyileşir.

Strateji: Mızraklıya denk düşen Pers Uygarlığının özel birimidir. Mızraklıdan (Spearman) biraz daha güçlüdür ve iki katı daha hızlı iyileşir. Süvari sınıfına karşı etkilidir.

Maliyet: 56 production (üretim puanı/çekiç) / 112 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Yakın-döğüş Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 12 strength (savaş gücü puanı)
Hareket: 2hex-hane (petek)
Uygarlık: Pers
Becerileri:
* Heals at Double Rate (İki Katı İyleşme)
* Bonus vs Mounted (50) (Süvariye karşı Bonus[50]):::::Süvariye karşı %50 savaş bonusu
Gerekli Teknoloji: Bronze Working (Bronz İşçiliğ)
Atıl Olduğu Teknoloji: Physics (Fizik)
Yükseltme Birimi: Kargılı Asker (Pikeman)
Denk Düşen Birim: Spearman (Mızraklı)

Pictish Warrior (Piktiş Savaşçısı)

Ön Bilgi: Kelt uygarlığının özel birimidir. Kendi toprakları dışında savaş bonusuna sahiptir. Hareket puanı kaybetmeden düşman geliştirmelerini(improvment) yağmalayabilir. Yok ettiği düşman birimin savaş gücü puanının(strength) %50’sini inanç puanı (faith) olarak kazanır.

Strateji: Erken-yağmaya çok iyi bir şekilde uygundur. Rakip topraklarında yağma yapan Piktiş Savaşçısı tur kaybetmeden geri çekilebilir. Kendi toprakları dışında %20 savaş bonusuna sahiptir. Ek olarak da öldürdüğü her birime karşılık İnanç Puanı(Faith) kazandırır. Bu da oyuncunun savaşla ilgili dini hedeflerine uygun düşer. Mızraklıya (Spearman) denk düşer ancak Mızraklı gibi Süvari Sınıfına karşı savaş bonusu yoktur.

Maliyet: 56 production (üretim puanı/çekiç) / 112 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Yakın-döğüş Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 11 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 2 hex-hane (petek)
Uygarlık: Kelt
Becerileri:
* Foreign Lands Bonus (Yabancı Topraklar Bonusu):::::: Kendi toprakları dışında %20 savaş bonusu
*No Movement Cost to Pillage (Yağmada Hareket Kaybı Olmaz)

Gerekli Teknoloji: Bronze Working (Bronz İşçiliğ)
Atıl Olduğu Teknoloji: Physics (Fizik)
Yükseltme Birimi: Kargılı Asker (Pikeman)
Denk Düşen Birim: Spearman (Mızraklı)


Battering Ram (Koçbaşı)

Ön Bilgi: Şehirlere karşı yakın dövüş saldırıları (melee atacks) yapabilen ölümcül kuşatma birimi. Sadece Hun Uygarlığı bu üniteyi üretebilir.
Strateji: Koçbaşı (Battering Ram) Hun uygarlığının özel (unique) birimdir Mızraklıya(Spearman) denk düşer. Bir kentin savunmasını yıkmak için Koçbaşı (Battering Ram) kullanılır. Menzil birimlerinin (Range Units) atışlarına karşı Cover I (Koruma I) becerisine sahiptir. Yakın-döğüş Birimlerinin (Melee Units) saldırılarına karşı etkisizdir.

Maliyet: 75 production (üretim puanı/çekiç) / 150 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Yakın-döğüş Birimi/Sınıfı (melee)
Savaş Gücü Puanı: 10 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 2hex-hane (petek)
Uygarlık: Maya Uygarlığı

Becerileri:
* Bonus vs Cities (300) Şehirlere karşı 300:::::: Şehirlere karşı %300 Savaş Gücü Puanı
* Cover I(Koruma I)::::::: Menzil Saldırılarına Karşı +33% savunma
* No Defensive Terrain Bonuses (Araziye Bağlı Savunma Bonusu Yoktur)
* Penalty on Defense (33) (Savunma cezası [33]):::::: %33 savunma ceza puanı
* City Attack Only (Sadece Şehirlere Saldırabilir)
* Limited Visibility (Sınırlı Görüş Kabiliyeti):::: -1 Görüş Mesafesi (-1 Visibility Range).

Gerekli Teknoloji: Bronze Working (Bronz İşçiliğ)
Atıl Olduğu Teknoloji: Physics (Fizik)
Yükseltme Birimi: Trebuchet (Trebüşe)
Denk Düşen Birim: Mızraklı(Spearman)

War Chariot (Savaş Arabası)

Ön Bilgi: Hızlı Menzil Birimi. Mısır Medeniyetinin özel birimi, Araba Okçusuna (Chariot Archer) denk düşer. Üretimesi için At Kaynağa (Horses ) ihtiyaç yoktur.
Strateji: Araba Okçusundan (Chariot Archer) daha hızlıdır. Mızraklılara karşı zayıftır.

Maliyet: 56 production (üretim puanı/çekiç) / 112 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Okçu Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 6 strength(savaş gücü puanı)
Menzil Savaş Puanı: 10 range strength(menzil savaş puanı - güç puanı)
Menzili: 2 hex-hane (petek)
Hareket: 5 hex-hane (petek)
Uygarlık: Mısır
Becerileri:
* Rough Terrain Penalty (Engebeli Arazi Cezası)::::: Engebeli arazide (orman, cangıl, bataklık, tepe) tüm hareket hakkı tükenir
* No Defensive Terrain Bonuses (Araziye Bağlı Savunma Bonusu Yoktur)
* May Not Melee Attack (Yakın-döğüş Saldırısı [Göğüs Göğüse Saldırı] Yapamaz)

Gerekli Teknoloji: The Wheel (Tekerlek)
Atıl Olduğu Teknoloji: Chivalry (Şövalyelik)
Yükseltme Birimi: Knight (Şövalye)
Denk Düşen Birim: Chariot Archer (Araba Okçusu)

Horse Archer (Atlı Okçu)

Ön Bilgi: Vur-kaç taktiğine uygun kullanılacak hızlı menzil birimi. Sadece Hun Medeniyeti yapabilir.
Strateji: Atlı Okçular, açık arazide ölümcül olabilecek hızlı menzil birimleridir. Savunmada Araba Okçusundan biraz daha güçlüdür ve Araba Okçusundaki gibi Engebeli Arazi Cezası (Rough Terrain Penalty) almadığı için engebeli arazilerde (orman, cangıl, bataklık, tepe) hızı sıfırlanmaz. Atlı Okçu üretildiğinde Kesinlik I (Accuracy I) becerisine sahiptir. Bu ona açık arazilerdeki birimlere karşı daha etkili menzil atışları (range attack) yapmasını sağlar Araba Okçusu gibi üretilmesi için at kaynağa (Horses) ihtiyaç duyulmaz. Mızraklılara (Spearman) karşı zayıftır.

Maliyet: 56 production (üretim puanı/çekiç) / 112 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Okçu Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 7 strength(savaş gücü puanı)
Menzil Savaş Puanı:10 range strength(menzil savaş puanı - güç puanı)
Menzili: 2hex-hane (petek)
Hareket: 4 hex-hane (petek)
Uygarlık: Hun
Becerileri:
* Accuracy I(Kesinlik I)::::::::: Açık arazide(tepesiz,ormansız,cangılsız, bataklıksız) %15 Menzil Savaş Puanı
* No Defensive Terrain Bonuses (Araziye Bağlı Savunma Bonusu Yoktur)
* May Not Melee Attack (Yakın-döğüş Saldırısı [Göğüs Göğüse Saldırı] Yapamaz)

Gerekli Teknoloji: The Wheel (Tekerlek)
Atıl Olduğu Teknoloji: Chivalry (Şövalyelik)
Yükseltme Birimi: Knight (Şövalye)
Denk Düşen Birim: Araba Okçusu

War Elephant ( Savaş Fili)

Ön Bilgi: Düz arazide hayli etkili hızlı menzil birimi. Araba Okçusuna (Chariot Archer) denk düşen ve Hint Medeniyetinin özel birimi olan Savaş Fili, Araba Okçusundan daha fazla Savaş Gücü Puanına (Combat Strength ) ve Menzil Savaş Puanına (Ranged Combat) sahiptir.

Strateji: Araba Okçusuna (Chariot Archer) göre daha yavaş ve pahalı olan bu birim onun gibi Engebeli Arazi Cezası (Rough Terrain Penalty) almadığı için engebeli arazilerde (orman, cangıl, bataklık, tepe) hızı sıfırlanmaz. Mızraklılara karşı zayıftır.

Maliyet: 70 production (üretim puanı/çekiç) / 140 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Okçu Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 9 strength(savaş gücü puanı)
Menzil Savaş Puanı: 11 range strength(menzil savaş puanı - güç puanı)
Menzili: 2 hex-hane (petek)
Hareket: 3 hex-hane (petek)
Uygarlık: Hindistan
Becerileri:
* No Defensive Terrain Bonuses (Araziye Bağlı Savunma Bonusu Yoktur)
* May Not Melee Attack (Yakın-döğüş Saldırısı [Göğüs Göğüse Saldırı] Yapamaz)

Gerekli Teknoloji: The Wheel (Tekerlek)
Atıl Olduğu Teknoloji: Chivalry (Şövalyelik)
Yükseltme Birimi: Knight (Şövalye)
Denk Düşen Birim: Chariot Archer (Araba Okçusu)



Quinquereme (Kuinkureme -Çok Kürekli kadırga)

Ön Bilgi: Güçlü Antik Çağ Denizci Birimi. Denizci birimlere ve şehirlere karşı yakın dövüş saldırıları yaparak deniz hâkimiyeti kurabilir. Kartaca Medeniyetinin özel birimi.

Strateji: Savaş Gücü Puanı (Combat Strenght) açısından triremenin daha güçlü bir versiyonudur. Trireme gibi sulardaki birimlere ve kıyı şehirlerine karşı yakın dövüş saldırıları (melee attack) düzenleyebilir.

Maliyet: 45 production (üretim puanı/çekiç)
Sınıfı: Yakın-döğüş Deniz Birimi
Savaş Gücü Puanı: 13 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 4 hex-hane (petek)
Uygarlık: Kartaca
Becerileri:
*Cannot Enter Deep Ocean (Okyanus Derinliklerine Giremez)
Gerekli Teknoloji: Sailing (Yelkencilik)
Atıl Olduğu Teknoloji: Astronomy (Astronomi)
Yükseltme Birimi: Caravel (Karavela)
Denk Düşen Birim: Trireme

Dromon

Ön Bilgi: Antik Çağ’ın baskın denizci birimi. Klasik Çağ (Classic Era) boyunca denizlerde hâkimiyeti kurmak için menzil gücünü kullanır. Sadece Bizans Medeniyeti üretebilir.
Strateji: öldürücü Yunan Ateş ile saldırır. Oyundaki menzil gücüne sahip ilk denizci birimidir. Bu birim, diğer denizci birimler karşı + %50 Savaş Gücü Puanı ile savaşır. Okyanus derinliklerinde yüzemez.

Maliyet: 56 production (üretim puanı/çekiç)
Sınıfı: Denizci Menzil Birimi
Savaş Gücü Puanı: 8 strength(savaş gücü puanı)
Menzil Savaş Puanı: 10 range strength(menzil savaş puanı - güç puanı)
Menzili: 2 hex-hane (petek)
Hareket: 4 hex-hane (petek)
Uygarlık: Bizans
Becerileri:
*Bonus vs Naval (Denizci Birimlere karşı Bonus)
*Cannot Enter Deep Ocean (Okyanus Derinliklerine Giremez)
* May Not Melee Attack (Yakın-döğüş Saldırısı [Göğüs Göğüse Saldırı] Yapamaz)
Gerekli Teknoloji: Sailing (Yelkencilik)
Atıl Olduğu Teknoloji: Astronomy (Astronomi)
Yükseltme Birimi: Galleass (Büyük Kadırga)
Denk Düşen Birim: Trireme



kısaltmalar:

ÜP/İP: Üretim Puanı/İnanç Puanı
SGP: Savaş Gücü Puanı
MP: Menzil Savaş Puanı
M: Menzil
H:Hareket
Ba: Beceri Avantajları
Bd: Beceri Dezavantajları/Ceza
k:Kaynak
v:kaynak ihtiyacı var
x:kaynak ihtiyacı yok

sarıyla işaretlenenler birimin o maddeyle ilgili avantajlı olduğunu kırmızıyla işaretlenenler dezavantajlı olduğunu gösteriyor.
En son şahindar tarafından Cum Eyl 11, 2015 8:42 am tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Meceka
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesajlar: 217
Kayıt: Pzr Tem 28, 2013 1:13 pm
Konum: Bursa
İletişim:

Re: Birimler

Okunmamış mesaj gönderen Meceka » Pzt Ağu 31, 2015 8:41 pm

Gene müthiş bir kaynak oluyor, Elinize sağlık. :bgndm:

şahindar
Mesajlar: 21
Kayıt: Prş Eyl 26, 2013 3:07 pm

Re: Birimler

Okunmamış mesaj gönderen şahindar » Prş Eyl 03, 2015 11:58 am

sağolasın Meceka. Zaman buldukça birimler bölümünü çevirmeye devam edeceğim. Buna ek olarak çeşitli yazılardan derlemeler de yapmayı düşünüyorum.

şahindar
Mesajlar: 21
Kayıt: Prş Eyl 26, 2013 3:07 pm

Re: Birimler

Okunmamış mesaj gönderen şahindar » Pzr Haz 19, 2016 5:49 pm

özel mesajlar sayfasında bir sorun olduğu için mesajlar ulaşılmadığı için ek olarak birimler ile yeni bilgileri buradan da paylaşıyorum

Rönesans Çağı

Genel Silahlı Birimler

Musketman (Arkebüzcü)

Ön Bilgi: Oldukça ucuz ve güçlü ilk ateşli silahlar birimi.


Maliyet: 150 production (üretim puanı/çekiç) / 300 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Ateşli Silahlar Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 24 strength(savaş gücü puanı)
Hareket:2 hex-hane (petek)

Gerekli Teknoloji: Barut
Atıl Olduğu Teknoloji: Tüfekçilik
Yükseltme Birimi: Tüfekli

Lancer (Mızraklı Süvari)

Ön Bilgi: Süvari sınıfından olan Mızraklı Süvari yine kendi sınıfından birimlere karşı etkilidir.

Strateji: Bir Rönesans birimi olarak Süvari ve Şövalyenin arasında yer alır. Şövalyeden daha hızlı ve daha güçlüdür.

Maliyet: 185 production (üretim puanı/çekiç) / 370 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Süvari Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 25 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 4 hex-hane (petek)
Becerileri:

*Formation I (Formasyon I)::::::: Süvariye Karşı %33 Savaş Bonusu
*Can Move After Attacking (Saldırıdan Sonra Hareket Edebilir)
* No Defensive Terrain Bonuses (Araziye Bağlı Savunma Bonusu Yoktur)
*Penalty Attacking Cities (33)(Şehir Saldırılarında Ceza 33):::::::Şehir saldırılarında -%33

Gerekli Kaynaklar: Horse (At Kaynak)
Gerekli Teknoloji: Metalurji
Atıl Olduğu Teknoloji: Kombine Silahlar
Yükseltme Birimi: Anti- Tank

Cannon (Top)

Ön Bilgi: Rönesansın etkili kuşatma birimidir. Kurulması için bir tur gerekir.

Strateji: Orta-oyun evresinin en önemli kuşatma birimi olan top bu teknolojiyi henüz bulamamış olan rakipler karşısında yıkıcı bir etkisi olur. Görüş alanı kısıtlıdır ve savunulması için yakın-döğüş birimlerinin desteğine ihtiyaç duyar.

Maliyet: 185 production (üretim puanı/çekiç) / 370 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Kuşatma Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 14 strength(savaş gücü puanı)
Menzil Savaş Puanı: 20 range strength(menzil savaş puanı – güç puanı)
Hareket: 2 hex-hane (petek)
Becerileri:

* Bonus vs Cities (200) (Şehirlere Karşı 200)::::: Şehir saldırılarında %200 savaş bonus

* May Not Melee Attack (Yakın-döğüş Saldırısı [Göğüs Göğüse Saldırı] Yapamaz)

* No Defensive Terrain Bonuses (Araziye Bağlı Savunma Bonusu Yoktur)

* Must Set Up to Ranged Attack( Menzil saldırısı için kurulumu gerek)

* Limited Visibility (Sınırlı Görüş Kabiliyeti):::: -1 Görüş Mesafesi (-1 Visibility Range).

Gerekli Teknoloji: Kimya
Atıl Olduğu Teknoloji: Dinamit
Yükseltme Birimi: Sahra Topu

Caravel (Karavela)

Ön Bilgi: İleri görüş mesafesi ve okyanuslara açılabilme becerisiyle çağının en önemli keşif birimidir.

Strateji: Karavela oyuncunun deniz gücünü bi hayli artıran yakın-döğüş deniz birimidir. Yakın döğüş-saldırılarında geri çekilme şansı oyuncunun birimi çabuk kaybetmesini engeller. Birimin en önemli becerilerinden +1 Görüş Mesafesi becerisi birim destroyer olarak yükseltildiğine (geliştirildiğinde- upgrade) kaybolur.

Maliyet: 120 production (üretim puanı/çekiç)
Sınıfı: Yakın-dövüş Deniz Birimi
Savaş Gücü Puanı: 20 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 4 hex-hane (petek)
Becerileri:
* Extra Sight (1) (Ekstra 1 Görüş Mesafesi)
*Withdraw Before Melee(Yakın Döğüş Saldırılarında Geri Çekilme)::::Yakın Döğüş Saldırısı Aldığında Geri Çekilme Şansı. Hızlı Ünitelere karşı ya da sınırlı açık alanlarda bu şans azalır.

Gerekli Teknoloji: Astronomi
Atıl Olduğu Teknoloji: Buhar Gücü
Yükseltme Birimi: Zırhlı

Frigate (Firkate)

Ön Bilgi: Deniz kontrolünü elde etmek için kullanılabilecek menzil deniz birimi.

Strateji: Önceki birimlerle karşılaştırıldığında son derece etkili olan Firkate hızı menzil gücü ve savaş gücü puanıyla denizleri rahatlıkla Karavelalardan Triremelerden ve gelişkin olmayan Barbar deniz birimlerinden temizleyebilir.

Maliyet: 185 production (üretim puanı/çekiç)
Sınıfı: Denizci Menzil Birimi
Savaş Gücü Puanı: 25 strength(savaş gücü puanı)
Menzil Savaş Puanı: 28 range strength(menzil savaş puanı – güç puanı)
Hareket: 5 hex-hane (petek)
Becerileri:

* May Not Melee Attack (Yakın-döğüş Saldırısı [Göğüs Göğüse Saldırı] Yapamaz)


Gerekli Kaynaklar: Iron (Demir Kaynak)
Gerekli Teknoloji:Navigation (Yön Bulma)
Atıl Olduğu Teknoloji: Elektronik
Yükseltme Birimi: Savaş Gemisi

Privateer (Korsan Gemisi )

Ön Bilgi: Bu deniz birimi özellikle kıyı şehirlerine yapılacak saldırı ve yağmalarda ve de düşman gemilerini ele geçirmede yararlıdır.

Strateji: Yakın-döğüş saldırıları yapan deniz birimi Kıyı Akıncısı becerisi sayesinde kıyı-şehirlerini yağmalayıp para puan elde edebilir. Gemi Ödülü becerisiyle de yakın-döğüş saldırılarında düşman gemilerine ele geçirebilir.

Maliyet:150 production (üretim puanı/çekiç)
Sınıfı: Yakın-dövüş Deniz Birimi
Savaş Gücü Puanı: 25 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 5 hex-hane (petek)
Becerileri:

*Coastal Raider I (Kıyı Akıncısı1):::::Şehir Saldırılarında %20 savaş bonusu; altın yağmalama şehre verilen hasarın %33 kadar

*Prize Ships (Gemi Ödülü):::: Yenilgiye uğratılan gemiyi kendi tarafına çekebilme şansı.

Gerekli Teknoloji: Navigation (Yön Bulma)
Atıl Olduğu Teknoloji: Combustion (Yanma)
Yükseltme Birimi: Destroyer


Özel Silahlı Birimler:


Musketeer(Silahşör)

Ön Bilgi: Fransanın Arkebüzcüye denk düşen özel birimidi. Arkebüzcüden daha büyük bir savaş gücü puanına sahiptir.


Maliyet: 150 production (üretim puanı/çekiç) / 300 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Ateşli Silahlar Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 28 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 2 hex-hane (petek)
Uygarlık: Fransa

Gerekli Teknoloji: Gunpowder (Barut)
Atıl Olduğu Teknoloji: Rifling(Tüfekçilik)
Yükseltme Birimi: Tüfekli Asker
Denk Düşen Birim: Arkebüzcü

Tercio (Tersiyo)
Ön Bilgi: İspanyanın arkebüzcüye denk düşen özel birimi.

Strateji: Üretim maliyeti arkebüzcüye göre daha çoktur. Ancak arkebüzcüden daha büyük bir savaş gücü puanıyla ve de süvari sınıfına karşı savaş bonusu becerisiyle üstündür.

Maliyet: 160 production (üretim puanı/çekiç) / 320 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Ateşli Silahlar Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: strength(savaş gücü puanı)
Hareket: hex-hane (petek)
Uygarlık: İspanya
Becerileri:

* Bonus vs Mounted (50) (Süvariye karşı Bonus[50]):::::Süvariye karşı %50 savaş bonusu

Gerekli Teknoloji: Gunpowder (Barut)
Atıl Olduğu Teknoloji: Rifling(Tüfekçilik)
Yükseltme Birimi: Tüfekli Asker
Denk Düşen Birim: Arkebüzcü



Minuteman (Milis)
Ön Bilgi: ABD nin arkebüzcüye denk düşen özel birimidir. Oyuncuya zorlu arazilerde avantaj sağlar.

Strateji: Arkebüzcüyle aynı üretim maliyetine ve savaş gücü puanına sahip olan milisler ondan becerileriyle ayrılır. Zorlu arazilerde hız kaybı yaşamaz. Drill I becerisiyle zorlu arazilerde savaş bonusu kazanır. Ayrıca yokettiği her birim altın çağa biraz daha yaklaştırır.

Maliyet:150 production (üretim puanı/çekiç) / 300 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Ateşli Silahlar Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 24 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 2 hex-hane (petek)
Uygarlık: ABD
Becerileri:
* Ignores Terrain Cost (Arazide Hız Kaybı Yaşamaz)
* Drill I (Talim I) ::::::::: Engebeli Arazide (orman, cangıl, tepe) %15 Savaş Bonusu
* Golden Age from Victories (Zaferlerde Altın Çağ) :::::: Yok ettiği her düşman birim için Altın Çağ puanı kazanır.
Gerekli Teknoloji: Gunpowder (Barut)
Atıl Olduğu Teknoloji: Rifling(Tüfekçilik)
Yükseltme Birimi: Tüfekli Asker
Denk Düşen Birim: Arkebüzcü

Janissary (Yeniçeri)
Ön Bilgi: Osmanlının Arkebüzcüye denk düşen özel birimi.

Strateji: Üretim maliyeti ve savaş gücü puanı denk düştüğü birim arkebüzcüyle aynıdır. Savunmada da arkebüzcüyle aynı güce sahip olan Yeniçeri saldırıda arkebüzcüye göre çokdaha üstündür. Beceileri sayesinde saldırıda %25 savaş bonusu kazanır ve yok ettiği her birime karşı kendinde %50 iyileşme sağlar.

Maliyet: 150 production (üretim puanı/çekiç) / 300 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Ateşli Silahlar Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 24 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 2 hex-hane (petek)
Uygarlık: Osmanlı
Becerileri:
* Combat Bonus When Attacking (25) (Saldırıda Savaş Bonusu)[25]:::::Saldırıdığında %25 Savaş Bonusu.
* Heals 50 Damage If Kills a Unit (Barbar olmayan Bir Birimi öldürürse 25 İyileşme) :::::::::Öldürdüğü barbar-olmayan birim başına %50 iyileşme

Gerekli Teknoloji: Gunpowder (Barut)
Atıl Olduğu Teknoloji: Rifling(Tüfekçilik)
Yükseltme Birimi: Tüfekli Asker
Denk Düşen Birim: Arkebüzcü

Hakkapeliitta
Ön Bilgi: İsveçin mızraklı süvariye denk düşen özel birimi. Mızraklı süvariyle aynı üretim maliyetlerine ve savaş gücüne sahiptir ancak becerileriyle üstün gelir.

Strateji: Generalle beraber son derece etkili olur. Generalle aynı hanede bulunduğunda %15 savaş bonusu elde eden birim aynı zamanda kendi hanesinde yer alan genareli kendi hızına kavuşturur.

Maliyet:185 production (üretim puanı/çekiç) / 370faith (inanç puanı)
Sınıfı: Süvari Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 25strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 4 hex-hane (petek)
Uygarlık: İsveç
Becerileri:
* Transfer Movement to General (Generale ek Hareket).:::::::Heareket hakkını kullanmamışsa Generale üniteyle aynı hareket puanıyla ilerler.
*Great General Combat Bonus (Büyük General Savaş Bonusu)::::::: Generalle aynı hanedeyse(petek) %15 Savaş bonusu kazanır.
*Formation I (Formasyon I)::::::: Süvariye Karşı %33 Savaş Bonusu
* Can Move After Attacking (Saldırıdan Sonra Hareket Edebilir)
* No Defensive Terrain Bonuses (Araziye Bağlı Savunma Bonusu Yoktur)
*Penalty Attacking Cities (33)(Şehir Saldırılarında Ceza 33):::::::Şehir saldırılarında -%33

Gerekli Kaynaklar: Horse (At Kaynak)
Gerekli Teknoloji: Metalurji
Atıl Olduğu Teknoloji: Kombine Silahlar
Yükseltme Birimi: Anti- Tank
Denk Düşen Birim: Mızraklı Süvari

Winged Hussar (Kanatlı Hussar)

Ön Bilgi: Mızraklı Süvariye denk düşen Polonyanın özel birimi.

Strateji: Kanatlı Hussar Mızraklı Süvariden daha hızlı ve daha büyük bir savaş gücü puanına sahiptir. Şok I becerisiyle açık arazilerde üstündür. Zor Görev becerisiyle de rakip birime daha fazla zarar verme ve hayatta kalma şansı yükselir.

Maliyet: 185 production (üretim puanı/çekiç) /370 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Süvari Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 28 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 5 hex-hane (petek)
Uygarlık: Polonya
Becerileri:

*Formation I (Formasyon I)::::::: Süvariye Karşı %33 Savaş Bonusu
*Heavy Charge (Zor Görev) :::: Savunma güçleri rakip üniteleri aldıkalrından daha çok zarar uğratmışsa geri çekilir. Geri çekilmediği takdirde ekstra zarar görür.
*Shock I(Şok I)::::::Açık arazide (Tepe, orman ya da cangıl yoksa) %15 Savaş Bonusu
* Can Move After Attacking (Saldırıdan Sonra Hareket Edebilir)
* No Defensive Terrain Bonuses (Araziye Bağlı Savunma Bonusu Yoktur)
*Penalty Attacking Cities (33)(Şehir Saldırılarında Ceza 33):::::::Şehir saldırılarında -%33


Gerekli Kaynaklar: Horse (At Kaynak)
Gerekli Teknoloji: Metalurji
Atıl Olduğu Teknoloji: Kombine Silahlar
Yükseltme Birimi: Anti- Tank
Denk Düşen Birim: Mızraklı Süvari

Sipahi

Ön Bilgi: Mızraklı Süvariye denk düşen Osmanlının özel birimi. Mızraklı Süvariden daha hızlı ve daha ileri bir görüş mesafesi vardır.

Strateji: Tur başına 1 hane (hex-petek) daha hareket hakkı vardır. Mızraklı Süvariyle aynı güçte olan ondan ileri görüş mesafesiyle ve de yağmalarda hız kaybetmeyişiyle de avantajlıdır.

Maliyet: 185 production (üretim puanı/çekiç) / 370 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Süvari Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 25 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 5 hex-hane (petek)
Uygarlık: Osmanlı
Becerileri:

* Extra Sight (1) (+1 görüş mesafesi)
*No Movement Cost to Pillage (Yağmada Hareket Kaybı Olmaz)
*Formation I (Formasyon I)::::::: Süvariye Karşı %33 Savaş Bonusu
* Can Move After Attacking (Saldırıdan Sonra Hareket Edebilir)
* No Defensive Terrain Bonuses (Araziye Bağlı Savunma Bonusu Yoktur)
*Penalty Attacking Cities (33)(Şehir Saldırılarında Ceza 33):::::::Şehir saldırılarında -%33


Gerekli Kaynaklar: Horse (At Kaynak)
Gerekli Teknoloji: Metalurji
Atıl Olduğu Teknoloji: Kombine Silahlar
Yükseltme Birimi: Anti- Tank
Denk Düşen Birim: Mızraklı Süvari

Turtle Ship (Gobukson, Kaplumbağa Gemisi)

Ön Bilgi: Karavelaya denk düşen Korenin özel birimi

Strateji: Dezavantajları kendisine denk düşen Karavela gibi okyanuslara açılamaması ekstra görüş mesafesine sahip olamaması ve yakın-döğüş saldırılarında geri çekilme becerisine sahip olamamasıdır. Buna karşın savaş gücü puanıyla sadece karaveladan değil Çağının diğer deniz birimleri Korsan Gemisi, Firkate ve bu birimlere denk düşen özel birimlerden de üstündür.

Maliyet: 120 production (üretim puanı/çekiç)
Sınıfı: Yakın-dövüş Deniz Birimi
Savaş Gücü Puanı: 36 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 4 hex-hane (petek)
Uygarlık: Kore
Becerileri:
* Cannot Enter Deep Ocean (Okyanus Derinliklerine Giremez)

Gerekli Teknoloji: Astronomi
Atıl Olduğu Teknoloji: Buhar Gücü
Yükseltme Birimi: Zırhlı
Denk Düşen Birim: Karavela


Nau
Ön Bilgi: Deniz aşırı keşifleri için ideal yakın-dövüş deniz birimi. Karavelaya denk düşen Portekizin özel birimi.

Strateji: Karavela dan 1 ane-hex daha hızlıdır. Ekzotik kargo becerisi sayesinde diğer uygarlıkların ve şehir-devletlerin karasularına girerek para puan ve deneyim elde eder.

Maliyet: 120 production (üretim puanı/çekiç)
Sınıfı: Yakın-dövüş Deniz Birimi
Savaş Gücü Puanı: 20 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 5 hex-hane (petek)
Uygarlık: Portekiz
Becerileri:
* Extra Sight (1) (+1 görüş mesafesi)
*Withdraw Before Melee(Yakın Döğüş Saldırılarında Geri Çekilme)::::Yakın Döğüş Saldırısı Aldığında Geri Çekilme Şansı. Hızlı Ünitelere karşı ya da sınırlı açık alanlarda bu şans azalır.
*Exotic Cargo(Egzotik Kargo)::::::: Yabancı Karasularına Girdiğinde Bir Kereliğine Para Puan(Gold) ve Deneyim(XP) Kazanma Hakkı.

Gerekli Teknoloji: Astronomi
Atıl Olduğu Teknoloji: Buhar Gücü
Yükseltme Birimi: Zırhlı
Denk Düşen Birim: Karavela

Ship of the Line (Pruva Hattı Kalyonu)

Ön Bilgi: İngilterenin Firkateye denk düşen özel birimi.

Strateji: Firkateye göre hem daha ucuz hem de savunmada savaş gücü puanıyla saldırıda ise menzil savaş puanıyla daha güçlüdür. Ekstra görüş mesafesiyle de Firkateden daha etkilidir.

Maliyet: 170 production (üretim puanı/çekiç)
Sınıfı: Denizci Menzil Birimi
Savaş Gücü Puanı: 30 strength(savaş gücü puanı)
Menzili: 2 hex-hane (petek)
Menzil Savaş Puanı: 35 range strength(menzil savaş puanı – güç puanı)
Hareket: 5 hex-hane (petek)
Uygarlık: İngeltere
Becerileri:
* Extra Sight (1) (+1 görüş mesafesi)
* May Not Melee Attack (Yakın-döğüş Saldırısı [Göğüs Göğüse Saldırı] Yapamaz)


Gerekli Kaynaklar: Iron (Demir Kaynak)
Gerekli Teknoloji:Navigation (Yön Bulma)
Atıl Olduğu Teknoloji: Elektronik
Yükseltme Birimi: Savaş Gemisi
Denk Düşen Birim: Frigate (Firkate)

Sea Beggar (Geuzenschip)

Ön Bilgi: Hollandanın korsan gemisine denk düşen özel birimi.

Strateji: Korsan Gemisiyle aynı maliyet, hız ve güçte olmasına karşın becerileriyle üstün gelir. Kıyı Akıncısı 2 becerisiyle şehirlerde daha çok yağma yapabilir. İkmal becerisiyle de kendi karasuları dışında tamir edilebilir.

Maliyet: 150 production (üretim puanı/çekiç)
Sınıfı: Yakın-dövüş Deniz Birimi
Savaş Gücü Puanı: 25 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 5 hex-hane (petek)
Uygarlık: Hollanda
Becerileri:
*Coastal Raider I (Kıyı Akıncısı1):::::Şehir Saldırılarında %20 savaş bonusu; altın yağmalama şehre verilen hasarın %33 kadar
*Coastal Raider II (Kıyı Akıncısı1):::::Şehir Saldırılarında %20 savaş bonusu; altın yağmalama şehre verilen hasarın %33 kadar
*Prize Ships (Gemi Ödülü):::: Yenilgiye uğratılan gemiyi kendi tarafına çekebilme şansı.
*Supply (İkmal)::::::: Kendi Karasuların Dışında Tamir Hakkı. Her Tur 15 HP (Sağlık Puanı)

Gerekli Kaynaklar:
Gerekli Teknoloji: Navigation (Yön Bulma)
Atıl Olduğu Teknoloji: Combustion (Yanma)
Yükseltme Birimi: Destroyer
Denk Düşen Birim: Privateer (Korsan Gemisi)

Endüstri Çağı

Genel Silahsız Birimler:

Archaeologist (Arkeolog)

Ön Bilgi: Tarihi Kalıntıları (Antiquity Sites) işleyebilen-kazı yapabilen yegâne birimdir. Arkeologlar sadece üniversitelerin olduğu şehirlerde üretilebilir. Kazı sonrasında Anıt Yapı (Landmark) olarak şehrin dışında ya da tarihi eser (artifact) olarak Müzelerin Sarayın, Hermitajın ve belirli Dünya Harikalarının (Wonder) galerilerinde yer alabilirler. Para puanla elde edilemezler. Sadece Üniversitelerin olduğu şehirlerde üretilebilirler. Ve kazı sonrası yok olacaktır.

Ayrıntılı bilgi: http://www.civilization-tr.com/brave-ne ... arkeoloji/


Maliyet: 200 production (üretim puanı/çekiç)
Hareket: 4 hex-hane (petek)

Gerekli Teknoloji: Arkeoloji

Genel Silahlı Birimler:

Rifleman (Tüfekli Asker):
Ön Bilgi: Orta oyun evresinin güçlü yakın-dövüş yaya birimidir.

Strateji: Arkebüzcüden sonra gelen ateşli silahlar birimidir. Keşfi diğer uygarlıklardan önce yapılmışsa oyuncusuna savaşta çok büyük yararlar sağlayacaktır.

Maliyet: 225production (üretim puanı/çekiç) /450 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Ateşli Silahlar Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 34 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 2 hex-hane (petek)

Gerekli Teknoloji: Rifling (Tüfekçilik)
Atıl Olduğu Teknoloji: Replaceable Parts (Değiştirilebilir Parçalar)
Yükseltme Birimi: Great War Infantry (Büyük Savaş Piyadesi)


Cavalry (Süvari)

Ön Bilgi: Yaya birimlerkarşısında etkilidir.

Strateji: yakın-dövüşle yay birimlere ve menzil gücüne sahip birimlere karşıetkilidr. Özellikle arkebüzcüleri yok etmede ve saldırıdan sonra geri çekilme becerisiyle düşman hatlarını yarmada kullanışlıdır. Şehir saldırılarından çok alan hâkimiyetinde kullanılması başlangıç için yararlı olur.

Maliyet: 225 production (üretim puanı/çekiç) / 450 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Süvari Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 34strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 4hex-hane (petek)
Becerileri:

*Can Move After Attacking (Saldırıdan Sonra Hareket Edebilir)

* No Defensive Terrain Bonuses (Araziye Bağlı Savunma Bonusu Yoktur)

*Penalty Attacking Cities (33)(Şehir Saldırılarında Ceza 33):::::::Şehir saldırılarında -%33

Gerekli Kaynaklar: Horse (At Kaynak)
Gerekli Teknoloji: Military Science (Askeri Bilim)
Atıl Olduğu Teknoloji: Combustion (Yanma)
Yükseltme Birimi: Landship (Karagemisi, Mark Tankı)


Gatling Gun (Mitralyöz)

Ön Bilgi: Düşman saldırılarını durdurmada etkili orta-oyun evresinin menzil birimi.

Strateji: atış mesafesi kısadır. Menzil atışı kuşatmadan çok birimler karşısında etkisini gösterir. Şehir savunmalarında kullanılması önerilir.

Maliyet: 225 production (üretim puanı/çekiç) Sınıfı: Menzil Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 30 strength(savaş gücü puanı)
Menzil Savaş Puanı: 30 range strength(menzil savaş puanı – güç puanı)
Menzili:1 hex-hane (petek)
Hareket: 2 hex-hane (petek)
Becerileri:
* May Not Melee Attack (Yakın-döğüş Saldırısı [Göğüs Göğüse Saldırı] Yapamaz)



Gerekli Teknoloji: Industrialization (Endüstrileşme)
Atıl Olduğu Teknoloji: Ballistics (Balistik)
Yükseltme Birimi: Machine Gun (Makineli Tüfek)


Artillery (Sahra Topu)

Ön Bilgi: 3 hane-hex öteden atış yapabilen ilk kuşatma biri. Kurulumu için bir tur gerekli.

Strateji: Ölümcül kuşatma birimi olan Sahra Topu menzil savaş puanı ve savaş gücü puanıyla Toptan(canon) çok daha etkilidir. Top gibi sınırlı görüş alanına ve kurulumu için bir tura ihtiyaç duyulsa da. Üst açı grubu atışı sayesinde dağlardan aşırtma atışı yapabilir ve daha uzun menzil atışı sayesinde şehir menziline girmez. Yakın-dövüş saldırıları karşısında zayıf bir savunması vardır.

Maliyet: 250 production (üretim puanı/çekiç) / 500 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Kuşatma Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 21 strength(savaş gücü puanı)
Menzil Savaş Puanı: 28 range strength(menzil savaş puanı – güç puanı)
Menzili: 3 hex-hane (petek)

Hareket: 2 hex-hane (petek)
Becerileri:

*Indirect Fire (Üst Açı Grubu Atışı) Menzil Atışı hedefi bir engel (Dağ) üzerinden aşırtmalı olarak vurulabilir.(Hedef dost birimler tarafından gösterilmesi koşuluyla)

* Bonus vs Cities (200) (Şehirlere Karşı 200)::::: Şehir saldırılarında %200 savaş bonus

* May Not Melee Attack (Yakın-döğüş Saldırısı [Göğüs Göğüse Saldırı] Yapamaz)

* No Defensive Terrain Bonuses (Araziye Bağlı Savunma Bonusu Yoktur)

* Must Set Up to Ranged Attack( Menzil saldırısı için kurulumu gerek)

* Limited Visibility (Sınırlı Görüş Kabiliyeti):::: -1 Görüş Mesafesi (-1 Visibility Range).

Gerekli Teknoloji: Dynamite (Dinamit)
Yükseltme Birimi: Rocket Artillery (Çok Namlulu Roketatar)


Ironclad (Zırhlı)
Ön Bilgi: bu güçlü yakın dövüş birimi okyanuslarda yavaştır. Ancak kıyılarda daha hızlı ilerler.

Strateji: kıyı hâkimiyetinde ve şehir işgallerinde etkili bir deniz birimidir.

Maliyet: 250 production (üretim puanı/çekiç)
Sınıfı: Yakın-dövüş Deniz Birimi
Savaş Gücü Puanı: 45 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 3 hex-hane (petek)
Becerileri:
* Bonus vs Cities (33) Şehirlere karşı 33:::::: Şehirlere karşı %33 Savaş Gücü Puanı
* Double movement in Coast (Kıyıda İki Katı Daha Hızlı)

Gerekli Kaynaklar: Coal(Kömür)
Gerekli Teknoloji: Steam Power (Buhar Gücü)
Atıl Olduğu Teknoloji: Combustion (Yanma)
Yükseltme Birimi: Destroyer



Özel Silahlı Birimler:



Carolean
Ön Bilgi: İsveçin Tüfekli Askere denk düşen özel birimi.

Strateji: Ön saflarda ve uzun mesafelerde etkili ateşli silahlar birimi tüfekli askerden ayrı olarak her tur iyileşebilme becerisine sahiptir. Böylece çok fazla zaman kaybetmeden düşman topraklarında ilerleyebilir.

Maliyet: 225 production (üretim puanı/çekiç)
Sınıfı: Ateşli Silahlar Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 34 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 2 hex-hane (petek)
Uygarlık: İsveç
Becerileri:
* March (Yürüyüş) ::::::Hareket Halindeyken iyileşme hakkı.

Gerekli Teknoloji: Rifling (Tüfekçilik)
Atıl Olduğu Teknoloji: Replaceable Parts (Değiştirilebilir Parçalar)
Yükseltme Birimi: Great War Infantry (Büyük Savaş Piyadesi)
Denk Düşen Birim: Rifling (TüfekliAsker)

Mehal Sefari
Ön Bilgi: Etyopyanın Tüfekli Askere denk düşen özel birimi.

Strateji: Tüfekli askerle aynı güce sahip ama maliyeti daha düşüktür. Talim 1 becerisi sayesinde engebeli arazide daha güçlüdür. Ayrıca başkenti %30 savaş bonusuyla savunabilme becerisi vardır.

Maliyet: 200 production (üretim puanı/çekiç)
Sınıfı: Ateşli Silahlar Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 34 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 2 hex-hane (petek)
Uygarlık: Etiyopya
Becerileri:
* Near Capital Bonus (Başkent Puanı) :::::: Başkentte Çarpışırken %30 Daha Güçlü. Birim Başkent dışına çıktığında bu beceriyi kaybeder.
* Drill I (Talim I) ::::::::: Engebeli Arazide (orman, cangıl, tepe) %15 Savaş Bonusu

Gerekli Teknoloji: Rifling (Tüfekçilik)
Atıl Olduğu Teknoloji: Replaceable Parts (Değiştirilebilir Parçalar)
Yükseltme Birimi: Great War Infantry (Büyük Savaş Piyadesi)
Denk Düşen Birim: Rifling (TüfekliAsker)

Norwegian Ski Infantry (Norveç Kayak Piyadesi)

Ön Bilgi: Danimarkanın Tüfekli Askere denk düşen özel birimi.

Strateji: Kar, tundra ve tepelerde Tüfekli Askere göre çok daha hızlı ve güçlüdür. Tundra düzlüklerindeki ormanlarda hareket puanı sıfırlanır.

Maliyet: 225 production (üretim puanı/çekiç) / 450 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Ateşli Silahlar Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 34 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 2 hex-hane (petek)
Uygarlık: Danimarka
Becerileri:
* Bonuses in Snow, Tundra, and Hills (Kar, Tundra ve Tepelerde Bonus):::::::: Kar, Tundra ve Tepelerde %25 Savaş Bonusu ve iki katı hareket

Gerekli Teknoloji: Rifling (Tüfekçilik)
Atıl Olduğu Teknoloji: Replaceable Parts (Değiştirilebilir Parçalar)
Yükseltme Birimi: Great War Infantry (Büyük Savaş Piyadesi)
Denk Düşen Birim: Rifling (Tüfekli Asker)





Berber Cavalry( Berberi Süvari)

Ön Bilgi: Fas Uygarlığının Süvariye denk düşen özel birimi. Oyuncunun kendi sınırlarını savunmasında son derece yararlı.


Strateji: Süvariyle aynı hızda güçte ve maliyette olsa da becerileri sayesinde kendi sınırları içinde ve çölde süvariye göre çok daha etkili bir birimdir.



Maliyet: 225 production (üretim puanı/çekiç) / 450 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Süvari Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 34 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 4 hex-hane (petek)
Uygarlık: Fas
Becerileri:
*Can Move After Attacking (Saldırıdan Sonra Hareket Edebilir)

* No Defensive Terrain Bonuses (Araziye Bağlı Savunma Bonusu Yoktur)

*Penalty Attacking Cities (33)(Şehir Saldırılarında Ceza 33):::::::Şehir saldırılarında -%33

*Desert Warrior (Çöl Savaşçısı)::::::Çölde %50 Savaş Bonusu

*Homeland Guardian (Anayurt Muhafızı):::::::::Kendi topraklarında %25 Savaş Bonusu

Gerekli Kaynaklar: Horse (At Kaynak)
Gerekli Teknoloji: Military Science (Askeri Bilim)
Atıl Olduğu Teknoloji: Combustion (Yanma)
Yükseltme Birimi: Landship (Karagemisi, Mark Tankı)
Denk Düşen Birim: Cavalary(Süvari)


Comanche Riders (Komançi Süvari)
Ön Bilgi: Şoşonilerin Süvariye denk düşen özel birimi.

Strateji: Hızı ve düşük maliyetiyle Süvariden daha üstündür.

Maliyet: 200 production (üretim puanı/çekiç) / 450 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Süvari Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 34 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 4 hex-hane (petek)
Uygarlık: Şoşoni
Becerileri:
*Can Move After Attacking (Saldırıdan Sonra Hareket Edebilir)

* No Defensive Terrain Bonuses (Araziye Bağlı Savunma Bonusu Yoktur)

*Penalty Attacking Cities (33)(Şehir Saldırılarında Ceza 33):::::::Şehir saldırılarında -%33

*Full Moon Striker (Dolunay Savaşçısı):::::::: +1 hane-hex Hareket

Gerekli Kaynaklar: Horse (At Kaynak)
Gerekli Teknoloji: Military Science (Askeri Bilim)
Atıl Olduğu Teknoloji: Combustion (Yanma)
Yükseltme Birimi: Landship (Karagemisi, Mark Tankı)
Denk Düşen Birim: Cavalary(Süvari)


Cossack (Kossak, Rus-Kazak Süvari)
Ön Bilgi: Piyadelere karşı yakın dövüş saldırılarında etkilidir. Rusyanın Süvariye denk düşen özel birimi.

Strateji: Süvariyle aynı güçte hızda ve maliyettedir. Ancak çarpışmalarda yaralı birimlere karşı savaş bonusuyla üstündür. Bu savaşın ileri evrelerinde düşman ordusunu büyük oranda yok edip savaşın seyrini değiştirebileceği anlamına gelir.

Maliyet: 225 production (üretim puanı/çekiç) / 450 faith (inanç puanı)
Sınıfı: Süvari Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 34 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 4 hex-hane (petek)
Uygarlık: Rusya
Becerileri:
*Can Move After Attacking (Saldırıdan Sonra Hareket Edebilir)

* No Defensive Terrain Bonuses (Araziye Bağlı Savunma Bonusu Yoktur)

*Penalty Attacking Cities (33)(Şehir Saldırılarında Ceza 33):::::::Şehir saldırılarında -%33

*Damaged Enemy Bonus (33)(Yaralı Düşman Bonusu)[33]:::::::: Yaralı Düşman Birimlerine Karşı %33 Savaş Bonusu

Gerekli Kaynaklar: Horse (At Kaynak)
Gerekli Teknoloji: Military Science (Askeri Bilim)
Atıl Olduğu Teknoloji: Combustion (Yanma)
Yükseltme Birimi: Landship (Karagemisi, Mark Tankı)
Denk Düşen Birim: Cavalary(Süvari)

Hussar
Ön Bilgi: Avusturyanın Süvariye denk düşe özel birimi.

Strateji: Süvariden 1 hane-hex daha hızlıdır ve görüş mesafesi daha ileridir. Çarpışmalarda tek başına bir farklılık göstermez birlikte sürdürülen çarpışmalrda yani kanat saldırılarında son derece etkilidir.

Maliyet: 225 production (üretim puanı/çekiç)
Sınıfı: Süvari Sınıfı
Savaş Gücü Puanı: 34 strength(savaş gücü puanı)
Hareket: 5 hex-hane (petek)
Uygarlık: Avusturya
Becerileri:
*Can Move After Attacking (Saldırıdan Sonra Hareket Edebilir)

* No Defensive Terrain Bonuses (Araziye Bağlı Savunma Bonusu Yoktur)

*Penalty Attacking Cities (33)(Şehir Saldırılarında Ceza 33):::::::Şehir saldırılarında -%33

Enhanced Flank Attack (Geliştirilmiş Kanat Saldırıları):::::::Kanat Saldırılarında %50 Savaş Bonusu

*Extra Sight (1) (+1 Görüş Mesafesi)

Gerekli Kaynaklar: Horse (At Kaynak)
Gerekli Teknoloji: Military Science (Askeri Bilim)
Atıl Olduğu Teknoloji: Combustion (Yanma)
Yükseltme Birimi: Landship (Karagemisi, Mark Tankı)
Denk Düşen Birim: Cavalary(Süvari)

Cevapla